VIOLENTA ASUPRA FEMEII IN CORAN

    Distribuiţi

    Dan

    Mesaje : 28

    VIOLENTA ASUPRA FEMEII IN CORAN

    Mesaj  Dan la data de Vin Iun 11, 2010 12:51 am

    Preluat de pe [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
    >>>Multi vor spune ca oriunde in lume barbatii isi bat femeile. Fapt adevarat dar ei merg in inchisoare pentru asta si platesc mare pret pentru aceasta. Dar cand Allah insusi ii invata pe barbati cum sa o faca cine ar trebui sa mearga in inchisoare! Allah sau barbatul musulman?
    >>>Pe pamantul islamic este dreptul barbatului de a-si bate femeia asadar ea nu poate sa sune politia impotriva lui!
    >>>Poate femeia sa isi bata sotul in Islam? Nu…de ce oare Allah a dat acest drept doar barbatilor musulmani?
    >>>Este clar ca islamul a fost facut de un om pentru un om.

    Coranul in legatura cu bataia sotiei
    [4/34]
    Bărbaţii sunt mai presus decât femeile, fiindcă Dumnezeu le-a dat întâietate asupra lor şi fiindcă ei cheltuiesc din averi pentru ele. Femeile cinstite sunt pioase, păstrând în taină ceea ce Dumnezeu păstrează. Dojeniţi-le pe cele de a căror neascultare vă este teamă! Părăsiţi-le în aşternuturi! Loviţi-le! Nu le căutaţi însă gâlceavă, dacă vă dau apoi ascultare. Dumnezeu este Înalt, Mare.
    Introducerea versetului emfazeaza ca sotul are superioritate asupra femeii. [4/34] incepe stabilind acest precedent. Inceputul incepe cu: barbatii sunt “superiori, barbatii au “autoritate”, barbatii au” in grija” etc. Mohamed a plasat barbatul asupra sotiei; el este custodele ei si ea i se supune. Apoi Coran incepe sa aseze rolurile respective, apoi incepe lista progresiei lucrurile pe care tu trebuie sa le urmezi cand ai de a face cu o sotie neascultatoare, dar Coranul nu spune careeste prima si care este ultima astfel ca barbatul sa faca ultima sau prima cum musulmanii incearca sa explica atunci cand pui in discutie acest verset…

    *** dojeneste-le :Sotii trebuie sa le dojeneasca verbal
    *** parasiti-le in paturi: daca prima masura nu are efect sotul trebuie sa o lipseasca de sex pe sotia sa
    ***bate-le : daca ambele masuri nu isi fac efectul sotul este comandat sa isi bata nevasta.

    Sotul, ca sef, creste presiunea asupra nevestei sale sa o aduca in stare de supunere lui. Daca bataia nu functioneaza atunci trebuie sa le divorteze. (Noteaza ca obedienta sotului nu este ceruta daca el ii ordona ca ea sa faca un pacat, ii cauzeaza durere fizica sau de ceva care este incapabila sa faca).
    Contextul istoric al versetului Coranului [4/34]
    Motivul (asbab al-nusul) in spatele “revelatiei” este detaliat de numerosi musulmani scolari. Citatul de mai jos vine de la comentariu lui Razi, “Al -Tafsir al kabir”,
    “O femeie s-a plans lui Mohamed ca sotul ei i-a dat o palma peste fata, (avea inca semnul in urma palmuirii). la inceput Mohamed i-a spus: ” da-i inapoi”", dar apoi el a adaugat”:” Stai sa ma gandesc la acest lucru”. Mai tarziu, Alla s-a presupus ca a revelat 4/34, dupa care profetul a spus:” Noi am asteptat un lucru, dar Allah a vrut alt lucru, si ce vrea Allah este cel mai bine.” [7]
    Traditia -sunnah

    Haditurile contin mai multe informatii in legatura cu bataia femeii in comunitatea islamica tarzie. haditurile islustreaza fetele relatiei intre sot si sotie si mentioneaza sau decupeaza violenta fizica impotriva sotiei. Voi cita cateva hadituri care demonstreaza pozitia inferioara a sotiei in casatorie si exact tipul de bataie al sotiei care a avut loc in timpul lui Mohamed, cu aprobarea lui. In cateva cazuri datorita lungimii voi cita doar cateva portiuni ale haditului
    Acest hadit din Bukhari 8, vol 7, nr. 715, detaliaza bataia sotiei:

    “Povestita de Ikrima: Rifaa si-a divortat sotia pe care apoi a casatorit-o Abdur -rahman. Aisha a spus ca femeia a venit purtand un val verde si s-a plans ei (aishei) si i-a aratat pata verde de pe piele cauzata de bataie. Era obiceiul femeilor de a se suporta una pe alta, asa ca atunci cand mesagerul lui Allah a venit, Aisah a spus, ” Nu am vazut nici o femeie suferind atat de mult ca femeia credincioasa. Priveste! Pielea ei este mai verde decat hainele ei! cand Abdur- Rahman a auzit ca sotia lui a plecat la profet, el a venit cu cei doi fii de la cealalta sotie. Ea a spus, ” Pe Allah, O apostol al lui Allah Nu i-am facut nici un rau, dar el este impotent si nefolositor pentru mine, “tinand si arantand franjurile hainei ei. Abdur- rahman a spus, “Pe Allah, O mesagerul lui Allah! Ea a spus o minciuna. sunt puternic si o pot satisface, dar ea este neascultatoare si vrea sa plece din nou la Rifaa. “Mesagerul lui Allah i-a spus, ” Daca aceasta iti este intentia atunci afla ca el iti este nelegal sa te casatoresti cu Rifaa doar daca Abdur- Rahman are relatii sexuale cu tine. ” Profetul a vazut cei doi baieti cu Abdur- Rahman si l-a intrebat,
    “Ei sunt fii tai?” Abdur – Rahman a raspuns , ” Da” Profetul a spus, tu sustii ce ai sustinut(ca este impotent?” Dar pe Allah, acesti baieti ii seamana cum o cioara seamana cu o cioara.”
    Sa notam cateva idei din acest hadit

    1) O femeie a fost batuta de sot din cauza dezacordului marital. Femeia nu a comis sex ilegal. Ea a fost batuta si bruscata pentru ca ea nu s-a “supus” si el a crezut ca ea vrea sa se reintoarca la primul sot

    2)Aisha a spus ca ” nu am vazut nici o femeie mai suferinda decat femeia credincioasa. Iata! Pielea ei este msi verde decat vesmantul ei!”

    Femeia a fost rau ranita. Pielea ii era verde. Aisha si-a dat seama ca femeia musulmana este mult mai suferinda (de la bataie) decat femeile nemusulmane. Musulmanii de astazi sustin ca islamul da femeilor drepturi, dar Aisha, “mama credinciosilor” a spus contrariul! Ea a spus ca femeia pagana este tratata mult mai bine!

    3) Mohamed nu l-a certat pe barbat pentru ca si-a batut nevasta. De fapt , el i-a reprosat femeii ca i-a spus lui Abdur- Rahman este impotent. Chiar daca ea a fost ranita si batuta Mohamed a acceptat acest lucru pentru ca pentru Mohamed aceasta nu era abuz. In ochii lui Mohamedea a meritat sa fie batuta.

    Urmatoarele sunt un numar dediferite hadituri despre bataia sotiei. Inca o data, am editat doar cateva datorita lungimii.

    ABU JAHM, UN CUNOSCUT VIOLENT SOT

    Sahih Muslim 9, book 9, nr. 3512, Book 9, number 3527,

    Cand perioada mea de ‘Idda s-a terminat, i-am mentionat [Mohamed] ca Mu’awiya b. Abu Sufyan si Jahm au trimis propunere de casatorie cu mine, dupa care mesagerul lui Allah a spus:” Incat pentru Abu Jahm, este foarte rau cu sotiile, si dupa Mu’awiya, el este un om sarac fara proprietati; casatoreste-l pe Usama b. Zaid. M-am opus dar el a spus inca o data. Casatoreste-l pe Usama; asa ca l-am casatorit pe el. Mesagerul luiAllah a binecuvantat acolo si am fost invidiata de altii.

    Sa iti disciplinezi sotia a fost destul de important in islam daca Abu Dawud a devotat un mic capitol bataii sotiei in colectia lui de hadituri. Mai jos sunt doua:

    CHAPTER 709 ON BEATING WOMEN

    Sahih Muslim book11 ,#2141
    Iyas Dhubab a relatat ca apostolul lui Allah a spus.” Nu va bateti servitoarele”, dar cand Umar a venit la apostolul lui Allah si a spus: “Femeile au devenit indraznete impotriva sotilor lor”, el (profetul), a dat permisiunea de a le bate. Apoi multe femei au venit la familia apostolului lui Allah plangandu-se impotriva sotilor lor. Asa ca apostolul lui Allah a spus, ” Multe femei au venit in jurul familiei lui Mohamed plangandu-se impotriva sotilor lor. Ei nu sunt cei mai buni printre voi.”

    Sahih Muslim Book11, #2142

    Umar a relatat ca Profetul a spus:” Un om nu poate fi intrebat de ce isi bate sotia”.
    Sotiile lui Mohamed Aisha si Hafsah

    Fiind sotia lui Mohamed trebuie sa fi avut multe avantaje. totusim chiar Aisha si hafsa (cele doua sotii ale lui Mohamed) erau fizic disciplinate de Mohamed. Noteaza ca in fiecare caz cand Aisha este lovita ea a fost casatorita cu Mohamed si ea probabil era mai tanara de 16 ani.

    Sahih Muslim, Book 4, #2127:

    Cand a fost randul meu pentru Mesagerul lui Allah sa petreaca noaptea cu mine, el s-a intors pe partea lui, si si-a pus mantaua si a luat papucii si i-a pus langa picioarele lui, si si-a intins salul pe coltul lui si s-a intins pana el a crezut ca eu am adormit. El a luat mantaua incet si si-a pus papucii incet, si a deschis usa si a iesit afara si apoi a inchis-o incet. Eu mi-am acoperit capul cu un cal si mi-am elgat la mijloc capotul, si am mers afara sa il urmaresc pana cand a ajuns la Baqi’. El a stat acolo pentru mult timp. El apoi si-a ridicat mainile de trei ori, si apoi s-a intors si eu la fel m-am intors. El a marit pasul si eu am marit pasul. El a inceput sa fuga si eu am inceput sa fug. El a venit (in casa) si eu am cenit (in casa). Totusi, eu am intrat inaintea lui (in casa), si m-am intins in pat, el (Profetul) a intrat (in casa) si a spus: De ce, O Aisha, esti fara respiratie? Am spus: Nu am nimic. El a spus: Spune-mi sau Subtle si Aware ma vor informa. Am spus: Mesagerul lui Allah, de ce mama si tatal meu sunt motiv pentru tine, si apoi (i-am spus intreaga istorie). El a spus: A fost intunericul (umbrei ) care am vazut-o in fata mea? Am spus : Da. El m-a lovit in piept care mi-a cauzat durere, si apoi a spus: Tu nu gandesti ca Allah si apostolul lui nu vor proceda just cu tine?…

    Sahih Muslim, Book9, #3506:

    Jabir b. Abdullah a relatat: Abu Bakr a venit si si-a cerut permisiunea sa il vada pe Mesager. El a gasit oameni sezand la usa lui si nimeni nu a avut permisiunea, dar i-a fost data lui Abu Bakr si el a intrat inauntru. Apoi a venit Umar si si-a cerut permisiunea si i-a fost data lui, si l-a gasit pe Apostolul lui Allah stand suparat si tacut cu nevestele in jurul lui. El (hadrat Umar) a spus” As vrea sa spun ceva care sa il fac pe apostolul lui Allah sa rada, asa ca el a spus: Mesager al lui Allah, as fi vrut ca tu sa vezi fata Kaharijei cand ea mi-a cerut bani, si m-am ridicat si am palmuit-o pe gat. Mesagerul lui Allah a ras si a spus: Ele sunt in jurul meu dupa cum vezi, cerand mai multi bani. Abu Bakr s-a ridicat si a mers la Aisha si a palmuit-o dupa cap, si Omar s-a ridicat inaintea hafsai si a palmuit-o spunandu-i: Tu ceri de la Apostolul lui Allah ceea ce nu are. Ele au spus: Pe Allah, noi nu cerem Apostolului lui Allah ceea ce nu are…
    Bukhari volume 8, Book 82 #828

    Povestita de Aisha: Abu bakr a venit in fata mea si m-a lovit cu violenta cu pumnul si a spus, ” Ai retinut oamenii din cauza lantisorului tau, ” Dar am ramas neclintita ca si cum as fi fost moarta ca l-as fi putut trezi pe apostolul lui Allah caci lovitura a fost foarte dureroasa.

    Bukhari volume 7, #132

    Povestita de Zam’a, ” Profetul a spus, ” Nici unul din voi nu ar trebui sa isi biciuiasca sotia cum isi biciuieste sclava si apoi sa ai sex cu ea in prima parte a zilei”.

    Aceste patru hadituri ilustreaza ca lovirea femeii era acceptata de islamul timpuriu, In primul hadit Mohamed o loveste pe Aisha in piept care i-a “cauzat durere”. Aceata actiune nu este “bataia sotiei” in sesnul cel mai strict, dar arata ca femeia poate fi lovita in orice circumstanta. Ego-ul lui Mohamed a fost provocat, el probabil speriat de faptul ca i-a vazut umbra noaptea tarziu. In mania lui el a lovit-o pe Aisha.

    Contextul celui de-al doilea hadit este ca Mohamed a fostfoarte suparat pe sotiile lui! El aproape le-a divortat pe toate! ZPrietenii lui apropiati au venit sa il mangaie. Umar a mentionat ca el si-a lovit sotia pentru ca a cerut mai multi bani decat i-a dat si a avut. Mohamed a ras cand a auzit aceasta. Apoi el a punctat ca sotiile lui cereau mai multi bani. Ca rezultat, ambii tati erau nervosi si si-au lovit respectivele fiice. Disciplina fizica a fost folosita sa isi aduca sotiile in linie. Mohamed nu si-a lovit sotiile, dar a pus pe altii sa o faca.

    In contextul celui de al treilea hadit Mohamed a intarziat munca campului ca sa caute lantisorul Aishei. Aceastea a facut lucrurile dificile pentru discipoli pentru ca nu mai era prea multa apa. Abu Bakr a lovit-o violent cu pumnul. In timp ce aceasta nu este “baterea sotiei” ea inca o data ilustreaza ca lovirea femeii, chiar daca era sotia lui Mohamed. era acceptata ca forma de disciplina.

    Aceste hadituri da lumina referitor la viata islamica timpurie. Acestea ne-au aratat cum erau tratate femeile. scolarii islamici timpurii erau capabili sa deseneze prin aceste istorii si sa dezvolte sistemul de viata islamic si femeilor. Daca sotiile erau batute cu aprobarea lui Mohamed atunci practica a continuat. Femeile musulmane de astazi sunt plasate in aceeasi pozitie cum s-a intamplat cu sotia lui Rifa.

    Traducere
    [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

    UmmY

    Mesaje : 4

    Re: VIOLENTA ASUPRA FEMEII IN CORAN

    Mesaj  UmmY la data de Vin Iun 11, 2010 11:25 pm

    Astept sa bagati si violenta romancelor din cauza bauturii barbatilor

    Alex

    Mesaje : 25

    Re: VIOLENTA ASUPRA FEMEII IN CORAN

    Mesaj  Alex la data de Joi Iun 17, 2010 6:38 am

    Se cunoaste ca este cam redusa. Aici este vorba de cauzele produse din pricina religie

    Continut sponsorizat

    Re: VIOLENTA ASUPRA FEMEII IN CORAN

    Mesaj  Continut sponsorizat


      Acum este: Lun Iul 23, 2018 5:50 am